Czy rolki spiszą się jako trening wytrzymałościowy?

Rozwój fizyczny może przebiegać na różne sposoby. W zależności od indywidualnych potrzeb i preferencji, a także budowy ciała danej osoby, konieczne będzie skupienie się na innych partiach mięśni, nawet w przypadku treningu ogólnorozwojowego. Za jedną z podstaw uznaje się tu ćwiczenie wytrzymałości, zazwyczaj opierające się na biegach długodystansowych (często na bieżni). Niestety, aktywność ta może w dłuższym czasie zbytnio obciążyć kolana, niektórym ludziom z kolei po prostu się nudzi. Warto jest w takim razie pomyśleć nad interesującą alternatywą, która pozwoli nam poprawić kondycję, świetnie się przy tym bawiąc.

Nowe, interesujące metody treningu! Dlaczego warto odkryć rolki?

Dość niespodziewanym rozwiązaniem mogą okazać się tutaj rolki. Akcesoria te zyskują coraz większą popularność w naszym kraju, głównie ze względu na poprawiający się dostęp do parków i innych lokacji, gdzie można komfortowo się na nich poruszać. Jazda na rolkach zazwyczaj traktowana jest jako aktywność rekreacyjna lub zwykła rozrywka, lecz nie można podważyć także ogromnego potencjału rolek jako materiał treningowy. Aby poruszać się stosunkowo szybko, należy wykonywać cykliczne, dynamiczne ruchy nóg, co angażuje nasze mięśnie w sposób porównywalny do klasycznego biegu, wzmacniając naszą kondycję oraz wytrzymałość.

To jednak nie wszystko! Jak wiadomo, rolki wymagają stałego utrzymywania równowagi, gdyż ich kółka nie stanowią najstabilniejszego podparcia. Umiejętność tą można opanować naprawdę szybko, lecz niezależnie od naszego poziomu zaawansowania, zawsze będzie trzeba używać mięśni brzucha do prawidłowego balansowania swoim ciałem. Zaskoczeniem może okazać się, że intensywna jazda na rolkach bardzo skutecznie rozwija głębokie partie mięśni brzucha, przyczyniają się do formowania tak zwanego „kaloryfera”, który jest głównym celem wielu osób udających się na siłownię. Co więcej, rolki poprawiają zmysł równowagi i szybkość reakcji.

Ile czasu powinno się przeznaczać na jazdę na rolkach?

Ogólnie rzecz biorąc, jazda na rolkach jest dość efektywna, szczególnie jeśli podejmuje się jej regularnie. To, ile faktycznie ćwiczeń będziemy wymagać, zależy przede wszystkim od indywidualnego poziomu zaawansowania, a także innych czynników, które niezwykle ciężko jest jednoznacznie określić. Można przyjąć, że im większe postępy udało nam się poczynić, tym więcej treningu potrzebujemy dla zauważalnych efektów. Jeśli tylko zatem mamy czas, warto jest sięgnąć po dobre rolki fitness i udać się choćby na krótką przejażdżkę!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *