Jak wybrać dobrą piłkę do ćwiczeń?

Efektywne wykorzystanie piłki do ćwiczeń wymaga starannego dobrania odpowiedniego jej rozmiaru. Ponieważ konsultacje osobiste nie zawsze są możliwe, fizycy terapeuci, instruktorzy ćwiczeń oraz inni specjaliści opracowali kilka wskazówek, które należy zastosować przy wyborze odpowiedniego rozmiaru piłki do ćwiczeń.

Piłki do ćwiczeń mają zazwyczaj pięć różnych średnic. Każdy z tych rozmiarów stosuje się odpowiednio do osób o różnej budowie ciała. Warto zauważyć, że sama wysokość nie jest jedynym czynnikiem decydującym o wielkości piłki. Ponieważ piłki do ćwiczeń są elastyczne i posiadają dużą oporność, ich ciężar jest równie ważnym czynnikiem. Ogólne wytyczne dotyczące wysokości korespondencji do średnicy piłki do ćwiczeń są stosunkowo zróżnicowane. Należy jednak odczytywać je przy ustaleniu, że średnia masa ciała jest proporcjonalna do wzrostu.

Jeśli masa ciała w porównaniu do wzrostu jest większa niż średnia proporcja, użytkownik powinien spróbować użyć następnego większego rozmiaru piłki. Innym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę jest fakt, że większość piłek do ćwiczeń może być regulowana. Wypuszczanie powietrza z piłki ćwiczeniowej powoduje jednak utratę ciśnienia powietrza. Sprawia to, że będzie ona bardziej stabilna, ponieważ ma większy obszar styku z oporową powierzchnią i korpusem. Oznacza to, że ćwiczenia stabilizujące i wyważające stają się łatwiejsze i tracą swoją skuteczność.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *